Wonderbaums på höjdhopsribban!

Igår var det dags för ännu en bussresa med Sollentunas damlag och Håkan.. vi packade in oss i bussen vid elva och strax efter tolv så låg alla och vilade på både bussgolv och på sätena runt om i bussen. Vi fick oss en välförtjänt vila innan första filmen sattes på och där va det otrohet och dumma beslut för hela slanten och vi va så arga på huvdpersonen att vi ville slå ner honom, å när Sara Mild är arg är hon inte att leka med ;) Lunchstopp å sen vidare genom snökaoset mot Gislaved där vi tog en uppfriskande promenad i vinterkylan!

Matchen som spelades bjöd på en hel del spännande saker... jag blev bland annat utbuad av publiken efter att ha sparkat ner en reklamskylt men jag log tillbaka mot dom och lyckades dölja ur ont det gjorde i tårna, haha.. Vi van matchen tillslut efter att spelat ut dom med 15-5 (Sara vann alla bollar hon fick, cooolt) i avgörnade set men ändå känns matchen som en förlust. Jag blir så överjävligt trött på att vi aldrig kan spela bra i dom "lättare" matcherna utan vi måste spela med kniven mot strupen för att kunna prestera... det bådar väl visserligen gott inför slutspelet men man blir ju trött alltså!

Hemresan var fruktansvärt rolig.. den inleddes med ett telefonsamtal med Lena som har gått å blivit kaxig på senare dar, som man bäddar får man ligga men vi får väl se vem som ligger ner först om dom väljer oss i kvarten (måste också bli lit kaxig ju...)!! Hade ju varit årets senastion men det är det vi lever för som junislag- att skrälla!!
Sen stannade vi McDonalds och vi började prata om handikappidrot och när vi funktionerat på ungdomsspelen i flköping å när Falk och Cissi haft lektioner med blinda och döva, alltså vi skrattade så vi grät... vill nu poängtera att vi sa inget elakt men vi byggde på alla sporter som finns och handikappapassade dom, tex som om man som blind ska hoppa höjdhopp så kan man ju hänga wonderbaums på ribban så käner man på doften när man ska hoppa :P

Hemma vid 04.00, somnade strax efter halvfem eftersom det fortfarande kändes som man va på bussen och sängen rörde sig vilket ledde till illamående- suck! Men sov till kvart över tolv idag så jag sa inte klaga :D Å nu är det dags för frukost på min otroligt slappa dag utan träning eller skola!!

 

Kommentarer
Falkovic säger:

Hahaha, ja jag fick nog mig det bästa skrattet på länge där på mc donalds.. helt sjukt kul helt enkelt! Längtar också till lördag, vilken mysdag det kommer bli :) Ses imorgon!

2009-02-12 | 17:23:27
Lena "den kaxige" ? säger:

Hm jag är inte riktigt med på när exakt jag var kaxig i detta samtal.... Jag sa ju bara att vi kanske väljer er. Men ni kommer väl inte hamna bland placeringarna 5-8...eller är det ert mål? ;)

Nä jag tycker vi satsar på att ses i finalen, hade inte det varit sjukt skoj!!

2009-02-13 | 18:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback