Skoldag och ett snurrigt huvud!


Jag längtar till våren och sköna ridturer!

Dagens skolarbete är avklarat och föreläsningen idag var bra, en intressant föreläsning om den mångkulturella specialpedagogiken, mycket att ta med sig! Sen hade vi ju som vanligt gruparbete och vår grupp är skön, vi är då inte stressade av situationen utan lever efter att stressa är ohälsosamt- grymt skönt!

Nu är vi inne i februari vilket betyder att vi är ett steg närmare våren och somaren, jippie :) Idag har vi haft strålande sol här i Stockholm och jag längtar efter dom där dagarna när man kan sitta ute i solen i en varm fleecetröja och dricka kaffe lutad mot en husvägg, ja jag längtar till våren kommer! 

Idag har jag haft en sån där dag då hjärnan bara har kunnat fokusera på en sak (dom där få gångerna när man hamnar i dagdrömmar under föreläsningar och bussresor, hehe....) och jag blir ibland glad och ibland bara väldigt stressad av mina tankebanor.. jag tror nog ärligt talat att jag inte är beredd att offra det som krävs, eller är jag det? Det är alltid läskigt att byta ut en trygghet mot en ovisshet och jag tycker om tryggheten! men kan det bli lika bra, eller kanske bättre när man vant sig, eller komer saknaden bli för stor? Jag måste helt enkelt ta ett långt samtal med min vän i ur och skur- Lena.. hon är den som förstår mig i sådana här situationer!!!!

Snart dax för mellis innan träningen, och det ka bli roligt att träna... hoppas bara inte att häckarna åker fram, jag orkar inte riktigt med häckar idag... men att få röra boll igen kommer bli grymt, var ju ändå ett tag sen nu :) Får se om det blir en träff med Karin sen också, om hon nu blivit frisk... stackarn har varit sjuk sen GP, hoppas hon frisknar till snart!



Dom säger att skillnaden mellan att överleva och att leva heter kärlek.. 




  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback