Usch och blä för vårdcentraler!

Visst älskar man den svenska vården ibland- eller inte!!
Man ringer till vårdcentralen och får prata med en telefonsvarare som säger att dom ska ringa upp 1 timme senare. När man väl får prata med en riktig person säger denna att min husläkare (som jag aldrig ens har träffat) har semester och kommer hem på tisdag å då får jag ringa henne på hennes telefontid som är mellan 9.00-9.30, undrar hur många som vill ha tag på henne under korta tiden liksom- typ alla!?

Men nu har jag dragit igång världens grej och ringt runt till alla möjliga vårdcentralen och kliniker, kopplat in C-G och Torbjörn.. vore ju toppen att få en remiss iaf, borde väl inte vara så svårt att fixa, eller!? Fast egentligen vill jag inte ha den där remissen utan jag vill bara vakna upp utan onda knän- men det är nog lättare att få en remiss än att uppfylla den drömmen skulle jag tro!

Jaja, bara att vänta på massa telefonsamtal och mail då och hoppas att nån kan hjälpa mig igenom detta!

Kommentarer
Emma säger:

Hej!



Hörde från Holmen att du har jätteont i knäet och operationer och sånt?!



De är ju inte bra alls. Inte bra! Jag håller tummarna för att du vaknar upp utan ont i knäet!!!!



PUSS!

2009-02-19 | 13:44:03
Bloggadress: http://emmaberglundlindgren.blogg.se/
ann säger:

"Varje år opereras cirka 10,000 knäleder in i Sverige. Snittåldern för dem som opereras är 70 år." Thats how long you have to wait! Better luck chasing the man next door than a doctor at vårdcentralen.

2009-02-20 | 11:13:22
Lena säger:

Gummsan.. det kommer bli bra till slut, jag lovar dig det! Jag ska komma till dig nu i helgen och hela dig. Om jag, mot förmodan ;), inte kan det så ska jag i alla fall överösa dig med kramar så att du blir glad!

Tycker om dig vännen! Kramis ps. snart ses vi!DS

2009-02-20 | 16:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback