Jag gillar vår grupp!

Då var dagens grupparbete slut och jag måste säga att vi har iallafall roligt under vårt arbete. När man skall planera redovisningar så blir det alltid lika mycket flum och fantasin bara flödar.. Imorgon kommer våra klasskamratare få stifta beknatskap med skolpsykologen Leif, den snåla rektorn Birgitta, den estetiska slöjdläraren barbro, specialpedagogen Ulla och den bittra matteläraren Siv. Allt handlar om stackars Kalle som har svårigheter i skolan och förmodligen kommer få diagnosen DBP (Det Beror På). Jag kommer vara matteläraren Siv som verkligen är så långt ifrån den lärare som jag själv vill vara!!
Hoppas det blir lunch på fredag med gruppen också, för att fira att vi klarat av första delen på vår 10 veckors kurs, 3 veckor är avklarade bara 7 kvar (varav 3 veckors VFU och ett sportlov på en vecka :D)!

Idag är det sånt där riktigt tråkväder här i storstan och den här stan blir fruktansvärt grå och trist och man riktigt avskyr tunnelbanor och stressade affärsmän en dag som denna! Men jag och Emily skall fira den lediga kvällen med att gå på en typisk tjejfilm för det kommer vi må fruktansvärt bra av har vi kommit fram till. Filmen heter Bridewars och är förhoppningsvis en rikgit rolig och mysig film :)

Just nu vill jag ha en massa saker att se fram emot och att längta till men det går sådär med sådana planer tyvärr... Det är klart man har småsaker hela tiden men ni vet att ha något riktigt stort att se fram emot som gör en glad och som får en att klara av vardagen! men på söndag är det äntligen hemmamatch vilket är ett så mysigt koncept med förmiddagsträning, lunch, match och sen kaffe och kaka till herrmatchen. Är ju Hylte som kommer på besök, kan väl vara roligt då jag ändå är halläning men dom är ju inte nått jätteroligt lag att titta på! Men kan ju hoppas på lite bråk, det brukar det alltid bli när Hylte och Sollentuna möts ;)

Nä, nu är det dax att fixa det sista på redovisningen innan jag åker till Kista för bio!




man lär sig ingenting på att blunda för sitt liv
och bara springa runt och låtsas att man ler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback