Lucia

Idag började min dag med ett besök på förskolan och det betyder ju redan där att den här dagen började så mycket bättre än igår :)
Det var luciatåg som gällde och alla barnen var utklädda till tomtar, pepparkakor, lucior och tärnor.. en 3årig flicka hade nått flerfärgat blinkande gummisvärd som ljus men vad gjorde det, stämningen var på topp och kanske bara förgylldes av det flerfärgade ljuset :) De sjöng några sånger (vissa sjöng högre än andra, hihi), några barn började gråta men i det stora hela var det ett fin, fint framträdande!
Sen blev det fika med lussebullar, pepparkakor och saft tsm med barn, föräldrar och pedagoger. Stannade såklart lite extra för att få mysa med barnen och min lila favorit S på 2½ år var störtskön idag.. Han satte sig brevid mig i soffan med morgonfrisyr och tomtedräkt samtidigt som han höll två pepparkakor i handen.. Han tittade på mig höll den ena framför mig och visade att jag skulle ta den (han pratar inte ännu men han kan kommunicera bara man har förstått hans sätt liksom) å så satt vi där och åt pepparkakor och han har det underbaraste leendet (han har thailändskt påbrå vilket gör honom supersöt) som man kan tänka sig och det bjöd han på mycket idag :) Blev även lite böcker lästa och ännu mera mys i soffan!
Ett av barnen försökte blåsa ut sitt elektriska ljus, klockrent, hahaha!

Dagen har annars innehållet plugg ( 4 nya sidor är skrivna, jippie!!), handling, power nap, träning och bad.. nu väntar jag på at klockan skall slå 20 så man kan innfinna sig i Gab´s soffa och bara mysa framför Idol! 


Kommentarer
Perra säger:

Haha, sköna ungar =)

2009-12-12 | 01:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback