HRK

När man lyckas riva ner sin rullgardin och inte orkar skruva upp den igen får man kanske skylla sig själv då man vaknar klockan 6.00 pga att solen lyser in genom fönstret.. Dock hjälpte det mig kanske att orka upp till löprundan som var planerad runt kvart över sju! Blev en tur på berget tillsammans med Fliza. Det är ju känt att det är lättare att träna om man sällskap och jag håller verkligen med, även en hund funkar kanon som träningspartner :)
Dock resulterar ju dom där tidiga mornarna alltid i noll energi vid den här tiden, men då är det skönt att veta att jag inte behöver ha någon energi för att sitta i soffan klarar ju de flesta ;P

Måste bara berätta om en grej som jag och Siri gjorde igår. Vi har ju känt varandra väldigt länge och när vi var yngre tilbringade vi den största delen av vår vakna tid i stallet, närmare bestämt på Harplinge Ridklubb. Vi har gjort det mesta på det där stället: galna uteritter, övernattningar, hopptävlingar, spökrundor, vattenkrig och sjävklart mockat X antal boxar, ryktat X antal hästar och ridit massor!! Igår gjorde vi ett studiebesök nere på klubben och gick runt och hälsade på hästarna och spanade in hur anläggningen ser ut nu 8 (tiden går fort!!!) år efter att jag flyttat därifrån. Siri var ju kvar lite längre men mycket har ändå förändrats sen hennes tid. Det som är mest skrämmande är kanske att det mesta ändå är sig likt. Stallet ser ut som det alltid gjort, sadelkammaren är sig lik och ridhuset har inte genomgått någon stor renovering. Vi träffade även Jeanette som var min ridlärare när jag var en 7-8 år, hon är tex fortfarande kvar, haha :)
Vi sa det att man kan verkligen sakna den där tiden på HRK när vi va en 13-14 år och allt i livet kretsade kring stallet, hästarna och kompisarna man hade där. Man hade hela sitt kompsgäng i stallet och man kunde utan problem tillbringa en hel dag där även om man bara hade en häst att ta hand om. Även om jag köper häst i framtiden kommer det aldrig bli samma sak som just nu när man var i den där åldern.. Man brukar ju säga "att varje häst/ponny skall någon gång i sitt liv få chansen att bli älskad av en liten flicka" och det håller jag med om!! Den kärleken man ger hästarna i den åldern är stor, så är det bara :)



Mitt andra hem när jag var yngre!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback