Att leka med barn är underskattat!

Jag är nyss hemkommen från Skäpparp där jag har varit och hälsat på min vän Malin och hennes två små underbara barn, Hedda & Elsa. Det blev en snabb fika för barnen som är 2½ och 4½ år gamla tycker det är mycket roligare att leka än att sitta stilla i en soffa och fika. Så vi har hunnit med massor av lek! Bad i vattenspridaren, städat lekstugan, hoppat studsmatta, gungat, lekt med barbiedockor och mycket, mycket mer. Det har varit tokroligt, att leka med barn är verkligen underskattat!! Det är verkligen två små underbara barn och de är en fin liten familj, trots att de varje sekund på dagen saknar sin pappa och Malin saknar sin man. Det gör ont att veta att de inte riktigt kommer få lära känna sin pappa och att han inte kommer få se sina barn växa upp. Men idag sa Hedda, som är äldst att "min pappa ser fortfarande allt, fast uppifrån himlen". Fina ord av en fin flicka, skall bli underbart att få bo lite närmare dem nu i höst!

Förmiddagen spenderades på ett minst lika bra sätt.. Det blev en reunion med gamla stallgänget så jag, Siri och Anneli åkte ut till vår gamla tränare Tina som bor ute på en stor gård i Eftra. Vi satt på hennes altan, drack kaffe och pratade gamla hästar och minnen. Sen blev det så klart en obligatorisk tur runt gården för att hälsa på djuren. Där gick vi på grusvägen, åt vilda björnbär och skrattade tillsammans. Vissa vänner kommer vara för alltid, trots att det kan gå långt mellan gångerna då man ses!!

Så idag har varit en dag full med fika, skratt och kära återseenden., en dag då man laddar batterierna inför hösten helt enkelt.. Dagen skall avslutas med stuvade makaroner, falukorv och friidrott :D:D




De små sötnosarna Elsa & Hedda.. dock är bilderna gamla, tror det är våren 2008!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback