Annandagpåsk

Igår satte jag mig på tåget och åkte tillbaka till storstaden och det var väl en helt okej resa som gick riktigt fort på slutet, dels tack vare lite smssällskap + att jag sov sista timmen hem.. Hemma runt tolv och sen up tidigt idag - man kan säga att jag är lite mör och kommer sova gott i natt :)

Dock hann jag med riktigt mycket igår och 06.50 hämtade Siri mig och sen åkte vi ut till stallet. Hav åtta satt vi barbacka på varsinn fjording och styrde ner mot stranden. Vi umgås verkligen bäst i stallet och vi skvallrar om både det ena och det andra från hästryggen. Igår tog vi upp allt från killproblem till Lambi: "the platsic horse", haha.. sen blev det kaffe och macka på stallplanen i morgonsolen, mys mys mys!
Halv tio kom Malin, Hedda och Elsa för jag hade lovat Hedda att hon skulle få rida lite. Hon är i princip uppvuxen i stallet och är inte det minsta rädd medan lillasyster Elsa skriker högt om hon kommer för nära hästarna. Ridturen gick bra och det får bli mer av den varan i sommar, dom barnen är så mysiga!
Åkte med Malin hem sen och vi pratade lite om Janne, det känns verkligen konstigt att han är borta. Jag var uppe vid hans grav i söndags och lade lite vitsippor på graven och bara satt och tog det lugnt i vårsolen.. det kommer aldrig bli som förut men för varje dag blir man starkare och det märks på Malin att hon måste jobba hårt för att gå vidare med vardagen.

         

Sen blev det lite familjemys, hundpromenad i skogen, rehab, packa, fixa det sista med högskoleanmälningen och sen hade klockan hunnit bli fyra och vi skulle åka iväg. I det stora hela är jag grymt nöjd med mitt påsklov, längtar dock redan till sommarlovet men först ska vi hinna med massa skoj här i sollentuna :) 



Well, it just seems like he's so far away

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback