Dax att dra igång det här igen!?

Det kanske faktiskt är på tiden att man börjar skriva lite här igen, nu när sommaren är över och vardagen har infunnit sig igen.. vet inte riktigt vad jag ska tycka om att sommaren faktiskt är över, känns ju inte som något man hurrar över direkt, men inte så mycket man kan göra något åt.. Det är bara att gilla läget med skola, vardag och höstrusk utanför dörren :)

Har iallafall fått flytta in i en jättefin lägenhet på 37 kvadrat och det är en ny upplevelse att bo själv. Jag kan ju skrämma upp mig själv ganska rejält men än så länge har det gått ganska bra, men det blir inga skräckfilmer i år för då kommer jag aldrig kunna bo själv! det bästa med lägenheten är att den ligger i Edsberg där jag bott i två år. Känner mig hemma där, man vinkar på Evin i pizzerian å hejjar på pensionärerna på Ica- riktigt småstadsliv, haha.. å sen bor ju Emily där också, så skönt att ha henne så nära!
I överigt är det väldigt många i laget som bor i sollentuna i år vilket är skoj.. fem stycken bor nere i centrum och sen jag och emily i edsberg och emma i edsviken- alla är så nära! Ja, men så är det väl överallt tänker ni.. men nähä, inte när man är en storstadsklubb kan jag lova, kanske om man spelar ien mindre stad/by/samhälle men här uppe kan alla vara utspridda över heeeela stan.

Volleybollen har ju också dragit igång och det känns riktigt bra i år! Vi är ett glatt gäng som kämpar på och igår vann vi årets första träningsmatch, mot vallentuna (stor överraskning att vi spelade mot dom- eller inte!)- tjooohoo! Och idag ska vi få träna i vår hall för första gången den här säsongen, har ju haft ett golv som har varit alldeles buckligt, men nu ska det tydligen fungera.. får väl se hur det blir med det

Imorgon är det årets första lagfest... både vi och herrarna är träningslediga så vi börjar kvällen med en trerätters tjejmiddag, där jag och emily är ansvariga för förrätten, får se vad vi ska hitta på :) Sen trillar väl herrlaget in efter hand och jag och johanna har lovat att det ska bli minst en omgång av sommarens drickspel- och jag är sjukt taggad till att sätta dit nån ny, moaha...

Sitter i skolan nu och funderar på om jag bör göra något vettigt men är inte så jättesugen kan jag känna.. blir nog att jag åker hem och softar lite innan träningen ikväll :)

Måste bara avsluta med att jag saknar mina stjärnor som håller till nere i södern... och särskilt Lena!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback