Antagit Matildas utmaning!!

De regler som gäller är dessa:

¤ Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.

¤ Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.

¤ Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.

¤ Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

 
Den som utmanade mig vad Matilda (matildawikander.blogg.se)och eftersom man är lite av en tävlingsmänniska så allt som har med utmaningar är ju hur kul som helst, även om det kanske inte är någon tävling i sig :P Men här kommer iallafall 7 saker om mig!

1) Jag har ett ärr på mitt vänstra smalben som kommer från en situation när jag trodde jag var någon blandning av gymnast och cirkusprinsessa.. Jag tyckte att det var en alldeles utmärkt idé att gå balansgång på räcket i vårt ridhus som är ca 2-3 meter upp i luften (dock en läktare på bara 1 m höjd som då räddade mig). Det gick jättebra till jag halkade och ramlade ner och slog smalbenet i stålräcket.. Ett svullet smalben blev resultatet och ärret sitter kvar än idag!

2) Det har funnits fem vuxna hundar i min familj under min uppväxt (dock bara 4 samtidigt, som mest).. De har alla betytt otroligt mycket för mig och tyvärr har vi fått ta bort tre av dom vid olika tidpunkter och det är lika jobbigt varje gång. Tilda som var vår första hund kremerades och hennes aska spred vi ut uppe i skogen där vi alltid gick promenader, så när man går där idag tänker man alltid lite extra på Tilda. För att få ett ljust avslut på hundhistorien så har vi även haft en valpkull och 10 små goldenvalpar är bland det sötaste som finns, hoppas på ytterliggare en valpkull!

3) Mitt liv handlar för det mesta om volleyboll och den sporten har givit mig så otroligt många vänner runt omkring i Sverige men även vissa som befinner sig utanför landets gränser.. Många av mina bästa vänner finns i sporten och det är människor jag aldrig hade träffat om det inte var för just volleybollen. Jag har minnen tillsammans med dom från vb-gymnasiet som är oförglömliga men även från åren här i Sollentuna. Detta kanske inte var någon info om mig direkt men dom är ju ändå en stor del av mitt liv, undrar hur många människor som man spelat med om man hade kunnat räkna, tror det är sjukt många!

4) En av mina stora kärlekar här i livet är en häst vid namn Lucky Express (ja, jag är något av en hästnörd) och alla hästar bör någon gång få uppleva att bli älskad av en hästtjej. Han var inte den snällaste hästen på ridskolan och långt ifrån den mest lättridna men på något sätt så var vi ämnade för varandra. Jag har gråtit många tårar över honom genom åren, både av ren fysisk smärta men även av psykisk. Han har både biti och sparkat mig och även gett mig både näsblod och fläskläppar men för det mesta var han den mest perfekta hästen som alltid hade glimten i ögat. Jag har lärt mig otrroligt mycket av honom (då även hur man sitter kvar i bocksprång och ramlar av med bäst teknik) och jag kan fortfarande få tårarar i ögonen när jag tänker eller pratar om honom! 

5) Jag har lyckats med att slå sönder (alltså genom en spike inom volleybollen, är ingen våldsam människa egentligen) en av mina lagkompisars handleder.. något som man kanske inte direkt är stolt över då jag tycker sjukt synd om Malin som måste gå med armen i paket!

6) Jag har sjungit kareoke till "Hönan Agda" på en båt hem från Estland.. Det var en duett tillsammans med Sofie Johansson och ingen av oss hade hört låten innan... måste dock poängtera att det inte var vi som valde låten utan det var våra otroligt elaka lagkamrater som gjorde det!!

7) Kanske ska avsluta som jag började med att avslöja lite krigsskador.. Jag har hållt på med hästar i 15 år och ändå bara råkat ut för två "allvarligare" skador, där alltså sjukhusbesök har varit nödvändigt. Det första var när jag var 10 år och ramlade av ridskoleponnyn Olle på vår julavslutning, då gick min armbåde ur led. Den andra gången var när jag praktiserade på ett travstall och en av hingstarna (modell större) stampade mig på foten så jag trodde hela foten var bruten. Dock hade han "bara" krossat alla mjukdelar inkusive känselnerven så det gjorde inte så ont, men har fortfarande taskig känsel på ovansidan av vänsterfoten! Så hästar och ridning är inte så farligt som alla säger ;)

Dessa figurer ska jag då utmana:

Lena (lenaandersson.blogg.se(borjablogga) som är nybörjare i bloggvärlden måste också få skriva av sig lite

Cissi (cirre.blogg.se) ska få skriva lite smaskiga detaljer ur sitt liv, vilket inte kommer bli några problem för denna tjejen!

Emma (emmaberglundlindgren.blogg.se) får också ta del av utmaningen.

Lovisa (luoi.blogg.se) som erfaren Maxi-medarbetare har hon nog några härliga berättelser på lager

Sara (welko.blogg.se) som är världsvan och varit i London får också vara med i utmaningen

Emma A (emmalbertsson.blogg.se) som lever levet i "grannbyn" Vallentuna är jag också lite nyfiken på ;)

Hanna (hannahou.blogg.se) får ge sitt perspektiv på detta, en tjej från Halmstad måste ju bara vara med! 

Avslutar med lite bilder som är kopplade till min information :)
                                                          

Kommentarer
Emma säger:

ooo the challenge is on!

2008-10-24 | 17:09:07
Bloggadress: http://emmaberglundlindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback