Trepunktstoffla

I lördags var det match i Vallentuna och det var ju väldigt roligt att få spela match igen, var ju inte igår om man säger så.. under morgonmatchen gick vi dvala och kom aldrig igång men under eftermiddagen var vi ju vakna men slitna. Resultatet behöver vi inte tala om så mycket för vi fick storstryk men individuellt fanns det ändå några ljusglimtar vilket kändes skönt.. men ska bli gött att spela matcher nu så vi kan utveckla vårt spel mer och mer!

På kvällen blev det pizza med tillhörande onyttigheter hemma hos Falk & Berg... vi behövde jämna ut kalorinivån lite efter 10 spelade set så vi slog på stort med chips å godis, haha... kollade på stjärnor på is och var allmänt sega framför tv:n. Jag var ju lite inställd på att gå ut men när Sebbe ringde å sa att dom skulle hämta mig om 15 minuter blev det ändå lite panik, men jag hann ändå.. bara lite sen :P Åkte in till söder i en liten bil, ni vet en sån bil med bara två dörrar så man får krypa in i baksätet bäst man kan.. lägg till att vi var 6 personer i bilen, alla volleybollspelare mellan 183cm-202cm långa vilket gjorde att det blev en ganska trång resa in till stan. Var grymt skönt när man fick veckla ut sig efteråt, haha!
Var inne hos Hodor vid 22 tiden och det slutade med att vi inte orkade gå ut, alla var trötta så vi satt kvar hemma till typ 3 på natten och drack vin, åt popcorn och snackade skit... en mycket trevlig kväll!
När vi sedan insåg att vi kunde åka bil hem också var lyckan total och jag gillar att åka bil på kvällen/natten... så mysigt att åka genom stan och sen fick vi ju lite guidning av urinvånarna Sara, Johannes och Sebbe så nu hänger vi med! Lämnade av Sara, Albin och Johannes på sina respektive hemorter, blev till å med framkörda till dörren, det var lyxtaxi vi åkte... sen styrde vi bilen hem till edsberg och jag somnade gott kan jag säga- dels av att ha spelat 10 set under dagen och av att klockan faktiskt var 04.00 på natten ;)

Något av det roligaste under kvällen var att det kom upp ett nytt namn på fliflops, och det var inte vem som helst som myntade detta utan självklart var det Marre! Han har använt detta nya ord länge och jag skrattade så sjukt mycke när jag hörde det, det nya ordet är just trepunktstoffla. Egentligen väldigt logiskt då remmen sitter fast i tre punkter men det låter ju mer som en pensionärssko! Klockrent var det iallafall, får väl se om jag ska börja använda detta ord, något skeptisk ;)

Pratade med gänget nere i Ängelholm också.. var ju inflyttningsfest hos Lina och det verkade vara ordentligt drag där nere.. Lena är alltid lika rolig att prata med, saknar festerna tillsammans med henne, får bli mer av den varan nästa sommar tycker jag!!

Slutsatsen av detta är att jag gillar mina vänner här uppe i Sollentuna.. vi har roligt tillsammans och vi kompletterar varandra bra! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback