Tack för senast!


(enda bilden jag hittade på oss, men det är ju det vinnande laget från teambuildingen så det är inte fy skam ;P)

Igår i hallen hade jag, sebbe och johannes en ganska rolig diskusion om vad som händer när man slutat spela volleyboll, när man plötsligt har så mycket tid över liksom.. Sebbe sa ju att dom har ju med sig en bok på bortamatcherna där det står en massa bra saker som man behöver veta när man börjar sitt nya liv, tex som vad du ska göra när du har en ledig helg, hur du bär dig åt för att ringa och slöprata med en vän osv. Sen kom vi in på dom där telefonsamtalen som vanligt folk alltid ringer för att tacka för senast eller tacka för igår, varför ringer man dom egentligen? För oss kändes det ganska märkligt men vi kom fram till att vi gör ju aldrig sånt och dessutom går det ju typ ett halvår mellan gånger man träffar vanligt folk men men... Dom få gångerna vi faktiskt gör det så var vi rörande överrens om att man tackar för kvällen och allt roligt redan när man går hem vilket gör det där telefonsamtalet ännu mer onödigt... och dessutom tar det ju typ bara 3 sekunder att säga den där frasen så telefonsamtalet är över väldigt fort.. Men det verkar ju som att man måste lära sig så vi får väl ringa varandra på onsdagar och tacka för igår, för det är ju typ den enda dagen vi inte ses, haha... Sen sa jag att idag vill vi skicka glada sms och gratulera till en vinst  så dom skulle göra vad dom kunde!

Annars sov jag till tjugo i elva idag, vilket var mycket skönt.... och det där leendet på läpparna blev ännu större när jag insåg att herrarna hade varit ute och åkt buss i typ 6 timmar redan, moaha... tur att vi börjar med en lagom resa på typ 2 timmar imorgon :)
Dax att tag i städningen nu och sen lite plugg innan jag ska ner och hejja på våra lagkompisar som ställer upp för B-laget idag :)




There's something that I need to say
I feel this is the only way

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback