Norrland- inga renar!

Jag tror jag börjar med härlig sammanfattning av Norrlandsresan, som var en blandning av sjukt mycket olika känslor!

Träningen innan avresan gick väl okej, sen hejjade vi fram grabbarna till en 3-0 vinst i den fjärde kvartsfinalen- gutt! Sen tog vi oss in till centralen och bort till vårt tåg. Det var junisarna som skulle bo med Johan, vilket resulterade i en väldigt många skratt och diskussioner om buffelbebisar (citat, Johan!), melodifestivalen och mycket annat. Natten var HEMSK! Vi sov inte många timmar under den natten, och paniken över att man skulle vara utvilad inför matchen började krypa fram så smått. Men vid niotiden på morgonen hade jag hunnit plugga, sova kanske 3-4 timmar och lyssna på musik innan frukosten väntade. En slapp dag i Norsjö med mycket skvallertidningar, mat och filmvisande. En promenad ner till Ica han vi också med och utanför stod alla fina sparkar parkerade, var för roligt att se =)
Matchen var så sjukt rolig! Det var publikrekord i Norsjö med 457 personer på läktarna som skrek och hejjade. Tv var där, radio var där och VI VANN! Något märkliga domslut (som vanligt) och lite svordomar från oss så rodde vi segern i land och jag fick en picknickväska som bästa spelar-pris.
Hemresan var underbar. Vi sov i sovvagn iställer för liggvagn som vi gjorde på ditresan och alla sov som prinsessor. Gick upp och käkade frukost med pssarna vid halv tio för mina spikerkompisar sov ända till elva dom sömntutorna :P
Vi var 45 minuter försenade till centralen men vi sprang och hann precis i tid till pendeltåget!!

Det var en resa med som sagt väldigt mycket känslor: panik, irritation, trötthet, smärta, glädje, illamående, ilska, vänskap, jävlar anamma m.m. Men det är så det är när man åker till Norrland tur och retur på typ 36 timmar med ett gäng galna volleybollspelare från Sollentuna!

Enjoy!

image77

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback