Händelserik dag!

Dagen började klockan 8.00 då jag klev in på förskolan i Kvibille för att vikariera där under förmiddagen.. helt fantastisk personal och jättehärliga barn gjorde min förmiddag där mycket bra! Barn är ju bara för roliga, dom pysslar och leker och är jätteglada ena stunden för att sedan komma med tårarana rinnandes nerför kinderna.. en tvåårigkille kom idag och sa "Jag var rädd innan, när vi satt där på stocken så var jag rädd.... men nu är jag glad igen!", så härligt enkelt det kan vara... fick även ett litet "plåster", en söt liten flicka som var drygt ett år- favoriten!

Klockan två var det dax för nästa äventyr- rastavlösare på Maxi.. och oj vilken dag det har varit där!!! Först är det ett rent kaos att ha dom där rasterna att ha koll på och sen var det så mycket folk idag så man fick ju frispel... gjorde även en god gärning och stannade en halvtimma extra- kunde ju inte lämna Maria i sticket liksom.. men nu är jag hemma och har ätit lite mat så i natt kommer jag sova gott... 

Imorgon blir det gym på morgonen för att sedan åka in till stan och äta lunch med min mormor och min kusin Viktor.. ska bli jätteroligt att träffa dom igen, var ju ändå ett tag sen jag träffade Viktor! Sen blev det ingen ridning imorgon och anledningen är att Bettan nu står på boxvila.. efter jag och bebben hade varit ute i skogen i söndags skulle jag borsta av Bettan och då upptäckte jag ett stort, fult och djupt sår på ena bakbenet... veterinären fick komma dit och sy och dränera så nu står hon på boxvila och eftersom man inte kan lämna henne själv är även Bebben instoppad i en box den här veckan... hoppas att bettan blir bra, dom var rädda att senan hade skadats, skulle på återbesök imorgon.. detta är hennes visserligen hennes sista sommar men då vill man ju att hon ska kunna gå i hagen och bara ha det gott- inte stå i en box med helbandagerat bakben- usch, stackars Bettan!

Nä, nu är det dax för en kanelbulle innan jag stupar i säng!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback