VFU

Ja, jag börjar känna mig riktigt hemma på min VFU-plats, känns inte sp märkligt att komma tillbaka dit trots att de var knappt två månader sedan sist..
Idag var det mycket som hände: Vi hade självfallet samling, målade fåglar i lera och gick till biblioteket. Jag fick bli lite ansvarig för fågellektionen då Caroline var tvungen att vabba, men det var en trevlig bildlektion, men man had färg över hela sig kändes det som, haha... Biblioteksbesöken är inte min favorit, det är krävande att vandra genom Edsberg med 25 st 7åringar, men i kom både dit och hem helskinnade!
Satt kvar och jobbade lite efter att eleverna hade slutat, hade lite matteläxor att rätta och dessutom lite att förbereda inför matten imorgon, men kom ändå hem vid kvart över tre så det blev inte allt för sent- skönt! Det bästa var att fritids hade lånat vårt klassrum idag för filmvisning, var helt klart toppen att rätta matteläxan samtidigt som man hörde Ronja Rövardotter i bakgrunden- mysmysmys!!

När jag kom hem så lade jag mig och kollade på tv, vilket var ett misstag! Ni som aldrig har jobbat med barn vet inte hur slut man blir efter en dag med eleverna, ojoj säger jag bara! Sov säkert 1 timma, men tror jag behövde det (eller inbillar mig det i allafall).. Sen har jag shoppat lite på Ica och nu steker jag pannkakor- mums! Jag steker pannkakor hela tiden just nu känns det som, men men, det är ju underbart gott!

Imorgon är det en ny dag på VFU:n, ska ansvara för matten då Sandra är borta på kurs, kommer nog li bra det där, kul med ansvar tycker jag!! Sen är det träning med 2 timmar boll och 30-45 min fys efter det.. skulle tippa på att det även blir en kort fikastund med Emily efter träninngen med frukt-stretch-skitsnack, det är det som gör det!

 Nu har det blivit ändrade planer för Fkp-resan också.. det är många turer innan något bestäms här må jag säga. Men nu har det blivit den 20 februari och det blir jag, lina, bångman och yngerskog av spelarna och sen en himla massa tränare och sportchefer, kommer bli en asball resa.. Det jobbiga är att jag har tenta den dagen, men pallar nog ändå inte sitta i 5 timmar med en mattetenta så kan nog ta tåget vid 14-tiden.. eller om det blir bil så får dom hämta mig vid KTH... woohoo! Kanske kan få träffa Kalle Sjukgymnast också och berätta hur bra mina knän är, då kommer han bli glad =) Ska ju bli skoj att träffa mina "små" ettor också, var längesen man träffade några av dom, och ni andra ser man ju hela tiden, haha ;)

Mhm, nu blir det pannkakor med glass & sylt- yummie!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback