Falkööööping!

Igår vid två tiden åkte jag, lina och C-G iväg i den röda saaben- slutdestination: Falköping!
Typ halvvägs så blev nästan prejade av en stor lastbil så saaben fick sig en törn och vi blev hyffsat skraja måste jag säga, en lampa som satt på svaj sen hela vägen men bilen höll hela vägen vilket var tur för oss. Vi var väl framme strax före sex å sen var det lite kramkalas och kolla på träningen som gällde innan presentationen av klubben ägde rum. Vi snackade med tjejerna ett bra tag och johan var nöjd med oss, härligt att vi är bra på nått iallafall, haha ;)
Middag uppe hos mattanten Anki och beslutet om att jag, lina, johannes och johan skulle stanna fattades. Så "spelartrion" åkte mot wetterlin medan coach åkte hem till gården i Vara. Softade lite till typ tio i nio då vi kom på att vi ville ner till ICA, som stänger nio. Vi sprang hela vägen ner och vi hann i tid å fick shoppat lite gott- sen gick i hem, behöver ju inte slita ut sig i onödan, haha...
Kvällen spenderades till största del hos Cissi men jag var även upp på tredje våningen och hälsade på min gröna soffa, haha... å tjejerna såklart :P
Vi sov allihopa i nått föräldrarum och vilken natt! Lina har pratat i sömnen, snacka chockad jag blev när hon typ halv tre på natten frågar mig om hon får läsa. Jag fattade inget men hon sa lite till å sen va hon tyst resten av natten (om man räknar bort snarkningarna då!). Sen har man väl slagits med både johannes å lina om utrymmet i våra två sängar men det var ändå en mycket bra lösning =)

Idag var det frukost som gällde och vi satt i matsalen i typ 2 timmar för Johan blev försenad. Fick träffa Maggan och Åsa, dom är för härliga och Maggans dialekt håller i sig! Så mysigt att bara sitta där men skumt när det droppade in ettor och tvåor som man ALDRIG sett, märkligt det där... det var bättre förr som johannes alltid sa ;)
Hemresan gick smärtfritt och vi slocknade ju som två barn i baksätet, men har man hög värme så blir det så.. sen var vi faktiskt sociala resten av resan, eller i allafall johannes :P

Som jag anade så var det en väldigt underlig känsla att vara tillbaka i Falköping, boendet och skolan. På ett sätt känns det precis som förr, och på ett anat sätt är allt annorlunda. Man vill ju tro att allt var som när man lämnade det för snart två år sedan (oj vad tiden går fort!) men innerst inne vet man ju att det inte är så. Men det värmer när mina ettot säger att dom saknar mig och att jag fortfarande är deras "mamma".. ni är för söta allihopa! Hoppas verkligen att man får spela med några av er nästa år, hade ju varit kalas =)

Imorgon är det skola- LHS som gäller.. fantastiskt trevligt att vara tillbaka på LHS nu, så det kommer bli en fin dag imorgon... sen är det en tur på stan som gäller och sen den obligatoriska fikan med Emily innan träningen... Sen är det lördag vilket innebär match och FEEEEEST med herr- och damlag på söder- yippie :D:D:D

..You keep me awake..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback