Finsk knekt!?

Så va man hemma i Harplinge igen efter en hel dag på resande fot!
Kvällen i Örebro igår var fantastisk, och jag älskar att ha med mig lite nytt skvaller hem till Sollentuna sen, hihi.. HF´s hörsel va nog inte den bästa igår, därav rubkriken, hon trodde att jag sa "Hon är verkligen en finsk knekt" men egentligen sa jag "Hon är verkligen en frisk fläkt", haha hon är bra skön den där HF, eller va det BH Kaisa!?..  Pizza, jordnötssmörsbollar à la Dave och underbara vänner, jag gillar er skarpt brudar!

Efter en dag på diverse olika tåg och med förseningar och arga tågpassagerare så kom jag iaf hem till Harplinge runt halvfyra snåret.. ringde till Siri för att checka hur operationen hade gått och jodå, foten mår prima men min kära vän, eller ska man kalla henne "Dramaqueen" (?) valde ett mindre bra uppvakningssätt ur narkosen. Hon valde helt enkelt att sluta andas, få kramper i hela kroppen och vara tvungen att sättas i respirator innan hon tyckte att det fick vara nog och skrev ut sig själv från sjukan igår kväll.. Det händer alltid nått nytt så att säga och hon mår ändå helt okej, man får bara påminna henne att andas ibland så hon inte dåsar bort i soffan ;)

Snart middag med familjen och sen börjar mina intensiva dagar här innan julafton.. imorgon blir det staden med stort S, eller nja ett ganska litet s egentligen: Halmstad.. in och shoppa dom sista julklapparna och kanske fika med Herr Torup om han orkar pallra sig in till staden... kommer bli ett bra jullov, jag känner det på mig =)

Fast jag saknar ändå massa människor uppe i Sollentuna, hörde ju att Emma H var kung igår på festen, å det missade jag- typiskt... ja, ni vet att ni är saknade men oj vad grymma vi ska va på GP och efter dagens märkliga händelse så blir det alltså Engelholm vi får möta i semin på GP, ojojoj.... TAGGA!



Is this his lifelong dream or just a fantasy?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback