Tourfinalen 2008!

Som jag sa tidigare har detta varit en helt fantastisk helg och den inleddes redan i torsdags då det var dax för dom första matcherna.. Styr in mot staden vid lunch och hittar Elin i speakertältet så hon fick jobba färdigt innan vi käkade lunch på Åhlens. Vi hade ju en del att ta igen då vi inte setts "på riktigt" på väldigt länge. Dagen fortlöpte med matcher och kvalitetstid med många härliga människor, fick tid att umgås både med Annie, Sara P och så träffar man ju mycke folk bara genom att vara på en sån här turnering. Vid halvsju så insåg folket att nu var det dax för middag, fick alla att skjuta lite på tiden för jag skulle hem till Harplinge å byta om å lämna bilen... Så vid åtta slog vid oss ner på Hary´s för kycklingvingar! Tyvärr var Marta och Ewa tvugna att gå hem för dom var hyffsat trötta och skulle spela tidigt nästa morgon. Men vi andra körde middag och lekar ett bra tag (det bästa var lätt att sätta dit Marcus i drickspelet, haha) innan vi gick vidare till Bull´s. Blev lite drinkar där och sen knallade jag och Elin hem till hotellet, jag sov ju på hotell och allt- grymt gött!

     <----- Två av dagens stjärnor --->      

Fredagen började 06.15 för elin ville äta frukost  i lugn och ro.. vi va ganska bakis men kaffe och mackor gör susen så när vi knallade iväg till torget vid kvart i åtta var det bara lite huvudvärk och trötthet som följde med :P Skulle ju hjälpa Ewa och Marta med uppvärmingen så jag servade ett tag och det var ju så roligt att få röra boll igen, hihi =) Dom vann ju matchen också vilket var göttans och självklart tog jag åt mig en del av äran, jag är ju numera deras coach!
Vid lunchtid kom johanna med tåget och vi lyckades via telefon guida henne till torget där det blev kramkalas.. matcherna fortsatte men vi va tvugna att åka hem till landet och lämna grejer och packa inför kvällen.. kom tillbaka lagom till em/kvällsmatcherna där det blev lite blandad framgång.. Helt slut var vu när vi gick tillbaka till hotellet strax efter åtta, hamnade framför tv:n medan vi väntade på elin... hade lätt kunnat slockna där vid nio men vi hade ju planer på utgång! 
Så vid halv tio var vi återigen i stan och hamnade med en cider/öl på Harry´s.. Blev drickspelet även idag och nu var det dax att sätta dit Olov, haha... denna lek kommer lätt att föras med till Sollet! Så mycket som hände denna kvällen så vet ju knappt var jag ska börja, men roligt hade vi.... får se hur rasmus och elins relationsproblem slutar, haha.. Kom hem och slocknade vid två... 

 Johanna var helgens gäst!

Dag tre innebar en sovmorgon till typ åtta innan det var dax för frukost och promenad till arenan.. Var inte mycke folk där då men vi hejjade fram Karin och Angelica! Stannde inte så länge utan vi var tvugna att åter igen ta en tur till landet för att hämta grejer till kvällens partaj.. men vid det där laget hade vi blivit grymma på att planera så vi hann med massor innan det var för finaler å lunch.. man var ganska trött under finalpasset men när allt väl var slut började uppladdningen inför kvällen.. Började med chips, popcorn och cider/vin/öl på hotellet innan vi gick ner till Picassoparken för att möta upp lite beachspelare.. Hann självklart med en runda av drickspelet och jag förlorade inte en enda gång- bra statistik :P Vidare mot Wallins salonger och middag som var fruktansvärt rolig... Var ett härligt gäng runt bordet och Marta och Elin har slagit vad om en flaska whisky: Om elin gör ett servess på Marta får hon en flaska whisky, om hon misslyckas så får Marta en.. tom Karin och Angelica skulle vara där och följa detta spännande vad!
Folk började sedan tassa vidare för att upptäcka Halmstads nattliv, tyvärr slutade det på Mårtensson där Ewa blev utslängd för hon var oförskämd (enligt vakten), jag kom inte ens in och Marcus blev lack för allt och då kom han inte heller in- suck! Så alla var på Mårtensson medan vi gick vidare mot Lilla Helvetet, blev trevligt där också och sen blev det ju återträff med alla klockan 03.00 när allt stängde!
Efterfesten skulle hållas på relaxen på Scandic men efter att ha orgniserat oss i olika trupper oh alla visste var vi skulle möts i av en igenbommad realx- typiskt också! Så blev kramkalas och sentimentala uttalande som "vi ses nästa sommar, har vart så roligt i år..." mfl. Gick hem (dock barfota för fossingarna gjorde för ont) och slocknade vid halv fem... Elin gick hem vid halv tre och johanna kom vid halv sju, ingen kan ha nat att vi sov i samma rum ;)

           

När vi vaknade vid halv tio på söndagen så kändes det så himla tomt.. nu var liksom Tourfinalen och med den hela beachsommaren över- sorligt! Kommer dröja innan man träffar många av dom här människorna igen, men nu laddar alla inför nästa sommar.. Packade ihop oss och hann med en fika på Espresso House innan johanna satte sig på tåget hem till Lund och Tora & Rivia körde hem mig till Harplinge.. Rivia är lite sugen på att köra någon inomhusträning med oss den här säsongen, hoppas verkligen att hon hinner med- hade vart kanonkul!!

Det var väl kortfattat kring helgen.. har varit så mycket roliga kommentarer, diskussioner och skratt under dom här dagarna men sånt blir alltid bättre av att höras live, så det får bli så istället ;)  

Kommentarer
Lillasyster Winden säger:

Tjo!! Inte visste jag att du har en blogg?? Men nu vet jag det och ska kika in här med jämna mellanrum så jag håller mig uppdaterad på Lillans liv=)



Kramar

2008-08-22 | 17:44:24
Bloggadress: http://jultis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback