Igår var ingen vanlig dag!

Igår var en mycket bra dag som inledes med att mina fantastiska roomie kom in med tårta på morgonen och sjöng så fint! Mycket härligt att få äta tårta till frukost när man fyller år.. lite paketöppnande blev det också hinnan det var dax att åka in till Sollentuna C där jag skulle träffa Emily. Hon hade bara sagt att jag skulle dyka upp där kvart över elva och sen skulle vi åka iväg in mot stan.. spännande, spännande var det! När vi kom in till centralen stod Sara där med en fin blomma, hon skulle tydligen också vara med "överraskningesdagen" =) Sen åkte vi ut till Djurgården och det visade sig att vi skulle gå på Aquaria, ett akvarium som ligger precis vid vattnet... mycket fina (och fula, haha) fiskar såg vi innan det var dax för lunch och fika. Vi satt över vattnet i deras inglasade resturang och njöt av solen och insåg hur vilken vacker stad vi bor i! Vi satt där en bra stund och pratade om allt mellan himmel och jord, men ganska mycket fokus lades på volleybollen, denna och nästa säsong- å jag tror på ett toppenår nästa år =) Frammåt tretien så drog vi oss vidare, vi åkte båt från Djurgården in till slussen, det är inte alla städer som man kan åka båt på sitt vanliga busskort inte- underbart! Sen drev vi runt i stan lite innan jag och Emily åkte hem till Sollentuna. Åkte förbu hallen för att hämta nycklar å vem träffade vi inte då, jo ELIN- the one and only! Måste säga att det är en grymt bra person som hjälper till överallt, hoppas på att få lira med henne även nästa år! Medan herrarna tränade gav vi oss upp till Em och Sebbes lägenhet och den har blivit så fin, kommer bli bra med förfest där innan klubbfesten!

Annars så är det ju inte särskilt muntert för tillfället- vi åkte ur semifinalserien i tisdags så nu är säsongen över för del.. och igår var det Engelholms tur att åka ur, inte alls skoj det här =( Men livet går ju vidare som sagt och elitserien slutade helt enkelt inte som det var tänkt, men men.. kan ju inte bli fullträff varje år!
Det bästa med allt elände är att vi får leva vidare i slutspelet genom herrarna om spelar sin trejde final i Falkenberg på söndag. Vi är några ur laget som ska med bussen klockan 07.00 på söndagmorgon för att stötta våra herrar! KOmmer bli en grym resa med mycket skoj på vägen, och tyvärr lite plugg... Sen när vi väl kommer ner till västkusten så blir det lunch med mamma, mycket mysigt! Sen har man ju ännu en höjdpunkt att se fram emot- hela Engelholm kommer till Falkenberg vilket betyder att jag får träffa LENA <3 Vilket kramkalas det kommer att bli!

Annars har man äldigt mycket fritid nu när säsongen är över, men men... den skall förvaltas på bästa sätt! Nästa vecka börjar jag med VFU två dagar, ganska lagom start :P Sen åker jag och Emily hem till Harplinge och myser hela helgen, ska rida på stranden och festa tillsammans med Siri och hennes kompisar- toppenhelg kommer det bli!

Nä, om man skulle äta en brunch nu, börjar faktiskt bli lite hungrig
!

Underbara Harplinge!

image83 

Sometimes, the words we speak are not the words we want to say


Kommentarer
Emily säger:

Hej vännen!
Angående halmstad planerna kanske jag har en lösning på hemresa och så. Jag vill ju gärna till mina tjejer i falköping. Jag kan ju ta ett tåg från halstad till falköping på lördagkväll. Så har jag hela söndagen med dem, plus en hemresa söndagkväll.
Vad säger du? Kram!

2008-04-11 | 14:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback