Every breath you take...

Vi åkte genom skogen och mörkret omslöt bussen. Digitalklockan längst fram visade med sina röda siffor 00.40. Det var lungt och tyst i bussen, så när som på den verklighetsbaserade filmen som skildrade livet i en sydafrikansk by. Jag kände tröttheten komma över mig men kunde ändå inte riktigt släppa taget och somna. Jag tog ett djupt andetag och slöt ögonen samtidigt som jag lutade huvudet mot personen brevid mig. Jag satt där med ett leende på läpparna och lät bussen ta mig vidare genom skogarna hem mot Stockholm.


Igår åkte vi med herrarna ner till falkneberg för att supporta dom i den tredje finalen. Bussen avgick 07.00 och deras bussrutiner är något annorlunda om man jämför med våra. Dom sover ju typ ända till Jönköping så det blev ingen rast förrän vi var där. Vi i damlaget behöver ju stanna efter typ 2 timmar för vi brjar bli kaffesugna, haha... Dock var det ganska bra att dom sov länge för då fanns det tid att plugga utan att bli störd av alla! Från Jönköping till Falkenberg var det sen lite mer livat med actonfilm och bluffpoker. När vi närmade oss Falkenberg var jag och Emily ganska nöjda över att vara framme för då började grabbarna bli så taggade och rastlösa att brottning och allsång förekom vilket visserligen kan vara spännande men nja, inte så överdrivet just då!
Lunch och kaffe på maten blev det innan vi gick bort mot Igloon och det var kö när vi kom dit vilket vi tyckte var lite coolt! Matchen gick ju inte så jättebra men vilken bra hejjarklack vi var... vi va väl 5 stycken Sollentunafans mot typ 500 Falkenbergsfans men vi kämpade tappert... Det bästa var att vi fick träffa EVS-brudarna, och speciellt LENA... jag har saknat henne så mycket under året och det blir nästan ännu mer påtagligt när man ses.. men snart ses vi ju igen min underbara vän!
Hemresan då inelddes med tårta för Adis fyllde år, en mycket bra kille det där! Sen var det allmänt hungriga och rastlösa grabbar ända fram till Värnamo.. detta resulterade bland annat i ett hudkrämsproblem (gissa vem som skulle ha hudkrämen och svara i kommentarerna.. finns 13 herrspelare, 2 coacher och 2 damspelare att välja mellan ;P), och knäckande av mina tår!! Efter maten var det faktiskt bara film, dataspelande och sömn som stod på programet och detta kunde vi lätt hålla hos sysselsatta med i fyra timmar! Tänk vad skoj det kan vara med dataspel när man sitter i en buss klockan ett på natten... Marre var ju grym också vilket vi inte får glömma bort! Sista timmen av resan insåg jag värdet av att vara bundis med personen som har med sig duntäcke till bussen, jag hade lätt kunnat åka vidare i två timmar till när man hade både kudde, täcke och musik att lyssna på- och dessutom lite sjöngsång från grabbarna som fortfarande var vakna- man smälter ju direkt... fast det är ändå alltid lika skönt att komma hem till sin egen säng!!

Idag har det varit skola och det har väl gått ganska bra. Texten i början är förresten från en uppgift vi fick, att skriva om ett ögonblick från helgen och jag tyckte det där passade ganska bra in på min helg... ska bara fixa det där läsprojektet innan jag skall åka hem. Lite sugen på bio ikväll men nja, vet inte om jag pallar.. får se om jag får med mig Lina kanske... annars blir det en lug kväll hemma i Edsberg. Imorgon börjar VFU:n och sen på kvällen är det herrfinal, åå vad jag vill att Sollentuna vinner så vi får åka buss igen på torsdag- hoppas, hoppas, hoppas!


Kommentarer
Em säger:

Bio på onsdag kanske? Jag jobbar ju visserligen till 19.30 men i alla fall. :-) Vi ses imorgon sötis!

2008-04-14 | 18:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback