VFU

Idag började jag min andra VFU-period fr den här terminen.. Mina elever var lyckliga över att man var tillbaka, härligt att vara uppskattad, även om det är av 7-åriga flickor, det är av dom som man får gränslös kärlek i allafall!

Dagen flöt på fint, hade svenska å matte innan det var dax för en tur till biblioteket. Då kom den mest knäckande kommentaren på den här dagen, då insåg jag hur ärliga barn är..När vi står uppställda på led utanför skolan (var svinkallt idag btw) och väntar på att promenaden till biblioteket skall börja säger en kille på sju år:
* Du är jättevit i ansiktet, nästan lika vit som dina tänder!
... som om man inte kände sig lite vinterblek alltså, hmm, måste sola solarium snart!

Kom hem vid fyratiden och slocknade framför tv:n en timma senare. Först nu har jag börjat vakna till liv men då är det ett dubbelavsnitt av Grey´s Anatomy som står på schemat- I Like it!

Imorgon blir det träning igen, med hela tränargardet, nice som tusan! Sen på fredag händer det grejer: NATTÅG TILL BASTUTRÄSK- stället där det händer!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback