J-SM 2007

Ja.. i fredags gav vi oss iväg i två fulla minibussar ner till Gislaved. Det var musik, dans och sång på vägen ner, det gick snabbare än väntat och vid kvart i tolv var vi framme vid vårt hotell som by the way låg vid den gamla däckfabriken.. gött att vi hamnade ute i industriområdet, haha...
Jag, Sofie, Lisa och Emily delade rum, jag och sofie drog nitlotten och fick sova i bädsoffan.. När vi lade oss sen gick den typ sönder, det var en bräda som lossnade under den- ooops!
Somnade väl vid typ ett tiden eller nått, å utan att börja fnittra, bra jobbat tjejer!

Lördagen började tjugo i sju, alltså inte många timmars sömn, men det gjorde inte så mycket för sängen var ju inte så bekväm ändå.. Underbart god frukost och sen var det dax att åka till hallen typ kvart i åtta eller nått sånt.. Fick se hejjarklacken från Hipp Hipp också- du är en pärla Niklas! Spelade tre gruppspelsmatcher på lördagen, vi vann alla med 2-0, Engelholm var roligast, dom kunde ändå spela volleyboll.. Jag och Dudarenko hade ganska kul i allafall :P
Sen var det dax för kvartsfinal mot Gislaved, hur det kunde komma sig att vi fick den tuffast kvartsfinalen är fortfarande oklart!? Vi vann med 2-0, vilket var väldigt skönt.. Emily fixade fair play priset till oss och jag jobbade på min sollentuna attityd, moahaha!
På kvällen blev det Kinamat tillsammans med Svedala, kändes lite märkligt eftersom vi skulle möta dom i semin dan därpå, men men... 
Vi shoppade på Konsum också.. jag och lina: "Först handlar vi flingor, sen köper vi ost, sen pantar vi flaskor, sen köper vi lök... handla på konsum, handla på konsum"!!
Somnade vid halv tolv idag, riktigt tidigt, hehe... 

Vaknade halv sju på söndagen, hade sovmorron till tio i åtta men bäddsoffan var ingen höjdare så jag la mig i soffan ute i allrummet istället... Kollade på lite video på morgonen som Niklas hade fixat, å ännu mer Hipp Hipp, hihi... Sen var det dax att spöa Svedala i semin vilket vi fixade med minsta marginal: 2-1 (15-12 i avgjörande)... överlyckliga över att ha nått final traskade vi upp till maten! Skämtade om Halmstads sjukhus vilket vi skulle få ångra senare.. Softade lite innan finalen började i B-hallen, buuuhuuu!
Torskade de två första seten, i mitten av tredje fick Emily två sprickor i handen när Kaisa slog och fick åka till sjukhuset. Hon valde visserligen inte halmstad men ändå, lite creepy att vi skämtat om det typ fyra timmar tidigare :S
Vann tredje å var nära på fjärde men förlorade och vann ett SM-silver i allafall... 
Jag kom med i All Star Team, vi från Sollentuna hade tre spelare med (Sofie å Dommen), lätt stjärnlaget ;)

Det här J-SMet blev så mycket roligare än jag hade förväntat mig och alla i laget var sjukt roliga.. Vi hade ju aldrig tråkigt iallafall- eller vad säger ni brudar!?
Mitt sista J-SM kommer jag aldrig glömma!
 

Kommentarer
Sara säger:

Grattis till silvret! :)

2007-05-02 | 12:09:39
Bloggadress: http://sarakling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback